mandag, juli 23, 2007

Gammel sag!

Billede følger, som dokumentation.

Mine bedstefædre døde desværre før end der rigtig var andet at fejre for mig end almindelige fødselsdage. Derfor kom de aldrig til at dele de to flasker vin, som kom i mine forældres kælder ved min barnedåb.
De har spøgt af og til, og nu kom de frem i lyset.
Den ene blev åbnet til min fødselsdag forleden og viste sig at være drikbar. Brun i kanten og ret lys, selvfølgelig, men overraskende ok. Proppen var til at få ud i et stykke, hvilket er ret imponerende efter 38½ år.
Den anden åbnede vi ved lørdagens læseklub og den var mindre vellykket. Tydeligt maderiseret og efter min mening sur. Men pyt - det var sjovt at få dem frem.
Nu om dage skal det nok være en god portvin eller en sød hvidvin for at man kan håbe på lige så lang holdbarhed. Samt nogle forældre, der bliver boende, så der ikke er for meget flytteri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar