mandag, april 06, 2015

Mææhhh

Det har været det dejligste solskinsvejr, men derfor kan det stadig være rart med et lille tæppe om aftenen.
Her i påskeferien er fåretæppet blevet færdigt.
Det vejer lige præcis 500 g i færdig og vasket tilstand og måler 89 x 85 cm. Det burde nok blokkes ud til at være helt kvadratisk, men det bliver først en dag jeg har en eller anden form for wire - knappenålene har det svært med den kraftige kant (den er dobbelt).

Mønster: Kate Davies Rams and Yowes - købt som kit
Garn: Jamieson & Smith Shetland Supreme Jumper Weight - i alle 9 varianter. Ufarvet garn, som jeg har udtalt min begejstring for tidligere, men gerne gentager. Det har en fin fornemmelse i hånden og er dejligt at strikke med. Jeg var nødt til at købe et ekstra nøgle af den lysegrå for at få helt nok til kanten, og en af de andre farver var der mindre end 1 m tilbage af, men der var nok. Kanten tager voldsomt meget garn da den er i dobbelt retstrik.
Pinde: Alle de 3 mm 80 cm rundpinde jeg havde - der skal mindst 3 til, og gerne 4.
Hot / not: Smukt design og dejligt lunt tæppe. Ligger og pynter i sofaen nu, og jeg er lidt stolt :-)

6 kommentarer:

  1. Det er et meget smukt tæppe, så jeg kan godt forstå du er stolt af det. Sikke et stort arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym6:17 PM

      Tak skal du have :-) Designeren skal selvfølgelig have æren for at have tænkt og tegnet, jeg har i bund og grund kun fulgt anvisningerne

      Slet
  2. Det er godt nok smukt! Imponerende med alle de nuancer i rene naturfarver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym5:11 PM

      Mange tak! Ja, jeg drømmer lidt om at se en fåreflok med uld i mange farver.

      Slet
  3. Hvor er det blevet smukt. Det glæder jeg mig til at se og gramse på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym1:34 PM

      Du skal være så velkommen :-)

      Slet