lørdag, august 24, 2013

Sommertop på falderebet

Der er liv endnu, faktisk har jeg kun arbejdet få timer i dag, og det meste af dagen har jeg kunnet lave almindelige lørdagssysler med arbejdspc og arbejdsmobil klar til brug.
Efter tre uger i højt tempo er der lidt zen over at tørre vindueskarme af (men ikke så meget, at jeg behøver flere, tak :-) ).
I sommerferien fik jeg strikket en lille top. Den er faktisk i uld, dvs. den lækreste blanding af babyalpaca og silke. Super, super blød og med fint skær, samtidig med det uldne look. Den bliver god under hvide skjorter til vinter.

Fin figur i toppen, retstrikket bærestykke og stropper strikket ud i et, derefter glatstrik. Den oprindelige model har et lille hulmønster i siden, jeg valgte i stedet en rib-effekt. Basic tøj med stort B, i en aldeles neutral pudderfarvet. 
Fakta:
Garn: Garnstudio babyalpaca / mulberry silke. Guf at sidde med og det føles lækkert. Måske ikke det mest oplagte valg at strikke en sommertop i uld (og silke), men super lækker overgangstop med noget over. Den lille sag vejer 133 g. Eneste anke ved garnet er, at jeg ikke synes at det bliver helt jævnt i strikken. Et retstrikket (baby) tæppe i dette garn, mmm. Endnu bedre - det var lagergarn.
Pinde: 3 og 3,5 mm. Tilpasset garnet, opskriftens angivelse ville have givet en brynje med dette garn.
Mønster: Jeg tog udgangspunkt i denne lille top med få justeringer af pindestørrelse og mønsteret i siden.
Hot/not: Glæder mig til at bruge den i den kommende sæson.

4 kommentarer:

  1. Den er vildt skøn, virkelig en sød lille model. Der er ikke noget brynje over den.
    Garnblandingen er forrygende. Jeg tror den retter sig ud efterhånden som den bliver vasket og brugt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Nej heldigvis ingen brynje og jeg håber den glatter sig.

      Slet
  2. Den ser rigtig lækker ud. Skal vi snart have en krea-date igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :-) Jeg starter en gang kalenderfræs.

      Slet